Diyabet Hastalarında Saç Ekimi Süreci Nasıldır?

Kişiler genetik faktörlere bağlı olarak veya sonradan gelişen anomaliler sebebiyle saçlarını kaybedebilirler. Zamanla dökülen saçlar özellikle erkek bireylerde daha sık rastlanmaktadır. Genellikle kellik olarak bilinen bu durum pek çok erkek tarafından istenmemektedir. Tekrar saçlı günlerine dönmek isteyen kişiler de saç çıkartmanın yöntemlerini araştırmaya başlar. Araştırırken karşılaşacakları yöntemlerden birisi de saç ekimi yöntemidir. Saç ekimi sayesinde kişiler büyük ölçüde eski saçlarına kavuşarak kellik durumlarına son verebilirler.

Diyabet hastaları için saç ekimi süreci biraz farklılık göstermektedir. Diyabet hastalarının saç ekimi esnasında insülin hormonları inip çıkış gösterebilir. Ayrıca saç ekimi süreci cerrahi bir süreçtir ve bu nedenle diyabet hastalarına saç ekimi önerilmemektedir.

Diyabet Hastaları Saç Ekimi Yaptırabilir Mi?

Saç ekimi, saçları dökülen veya genetik olarak seyrek saça sahip kişilere uygulanan bir yöntemdir. 18 yaşından büyük her birey kendi rızasıyla isteyerek saç ekimi yaptırabilirler. Saç ekimi işleminde iğne kullanılır. Genellikle başın arka kısmında kulağa yakın bölgeler kıl kökü eldesi için donör olarak kullanılır ve saç çıkması için faydalı bir yöntemdir.

Diyabet hastalarının saç ektirmesi mümkündür ancak insülin direnci nedeniyle muhakkak bir doktora başvurmaları ve onay aldıktan sonra saç ekimi yaptırmaları gereklidir. Saç ekimi iğneli bir işlem olduğu için diyabet hastalarının şeker düzeyinin değişmesi olasıdır. Bu nedenle işini iyi yapan bir saç ekimi uzmanına gitmeleri gerekmektedir.

Diyabet ve Saç Dökülmesi

Diyabet halk arasında şeker hastalığı olarak bilinmektedir. Diyabet hastalarının da derecesi vardır. Genellikle insülin hormonunun fazla veya az olması ile ilişkilendirilen bu hastalıkta saç dökülmesi de sık sık gözlenmektedir. Dolaşımın yetersiz kalması veya bozulması sebebi ile kıl kökleri zayıflayarak dökülmektedir. Bu nedenle bazı diyabet hastalarında saç dökülmesi gözlenir.

Diyabet hastalarının en merak ettiği konu da saç ekimi işlemi için uygun olup olmadıklarıdır. Genellikle Tip 1 hastalarında saç dökülmesi çok fazla görülür ve saç ektirmeleri önerilmemektedir. Yine de saç ektirmek isteyen diyabet hastaları tüm kontrolleri yaptırıp doktor izni aldıktan sonra saç ekimi yaptırabilirler.

Tip 1 diyabet hastalarına saç ekimi işleminin önerilmeme sebebi insülin hormonunu dışarıdan almalarıdır. Ani şeker iniş çıkışları yaşayarak rahatsızlanmamaları için saç ekimi işlemi önerilmez. Yine de yaptırmak isteyen diyabet hastaları, doktorlarına danışarak saç ekimi yaptırabilirler.

Türkiye’de Diyabet Hastalara Saç Ekimi

Doktorlar tarafından tahliller ve kontroller yapıldıktan sonra saç ekimi için emin olunması durumunda Türkiye’de Tip 2 cinsli Diyabet hastalarına saç ekimi yapılabilmektedir. Daha güvenli bir operasyon ve yara iyileşme süreci için saç ekimi gerçekleştirecek olan uzmanlar, diyabet hastalığını takip eden doktor ile koordine bir şekilde iletişime geçerek operasyonu yönetebilirler.

Türkiye’de Tip 1 diyabet hastalarına saç ekimi önerilmemektedir. Bunun sebebi Tip 1 diyabet hastalarının insülin iğnesi kullanmasından kaynaklanır. Saç ekimi sırasında şeker seviyesinin inip çıkması hastalar için olumsuz bir etki yaratabileceğinden önerilmez. Ancak doktor tavsiyesi ve kontrolünde saç ekimi işlemi yapılması mümkündür.